Lediga jobb som Controller i Västervik

Se lediga jobb som Controller i Västervik. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Västervik som finns hos arbetsgivaren.

Verksamhetscontroller

Ansök    Sep 19    Västerviks kommun    Controller
Barn- och utbildningsförvaltningen Vi söker dig som vill bidra med din erfarenhet av processledning, uppföljning och kvalitativ analys till tjänsten som verksamhetscontroller. Dina arbetsuppgifter Som verksamhetscontroller blir du en viktig medarbetare i Barn- och utbildningsförvaltningens övergripande ekonomiska arbete. Du arbetar med att analysera, följa upp och utveckla styrmodeller, internkontroll och uppföljning av mål och resultat. I din roll bid... Visa mer
Barn- och utbildningsförvaltningen

Vi söker dig som vill bidra med din erfarenhet av processledning, uppföljning och kvalitativ analys till tjänsten som verksamhetscontroller.

Dina arbetsuppgifter
Som verksamhetscontroller blir du en viktig medarbetare i Barn- och utbildningsförvaltningens övergripande ekonomiska arbete. Du arbetar med att analysera, följa upp och utveckla styrmodeller, internkontroll och uppföljning av mål och resultat. I din roll bidrar du till att utveckla verksamhetens processer och uppföljningar utifrån Barn- och utbildningsförvaltningens perspektiv.

Du kommer att arbeta med ekonomisk uppföljning, prognos samt budget gentemot Barn- och utbildningsförvaltningen samt även uppföljning mot mål och uppdrag inom dina områden. För detta kommer du ta hjälp av vårt verksamhetssystem Hypergene, där du innehar rollen som superuser. Hantering av ansökningar, rekvirering samt redovisningar av statliga bidrag främst från skolverk och migrationsverk ingår i tjänsten. Utöver detta ansvarar du för att besvara frågor inom ditt område från allmänhet, verksamhet, samt våra politiska representanter.

Du kommer naturligtvis också att arbeta med administrativa uppgifter där bland annat fakturakontroller, avtalsuppföljningar samt kontakter med externa avtalsparter ingår.

Beroende på din utbildning samt arbetslivserfarenhet kan även andra arbetsuppgifter bli aktuella för dig.

Du kommer att ha möjlighet att bidra i arbetet med att utveckla kvalitén i våra lednings- och stödprocesser, tillsammans med dina kollegor. Detta är en roll för dig som trivs med att navigera i en politiskt styrd verksamhet med många intressenter och kontaktytor och som gillar att foga samman många olika perspektiv till en fungerande helhet!

Din kompetens
Vi söker dig som har högskole- eller universitetsexamen med ekonomisk inriktning. Du har några års erfarenhet av kvalificerat analys- och utvecklingsarbete, gärna från offentlig sektor.

Eftersom vi ständigt arbetar med utveckling inom vårt område, ser vi kunskap inom AI som meriterande.

För att lyckas i rollen är du analytisk, strukturerad och tydlig. Du trivs med att självständigt driva dina egna processer men också att samarbeta med brett i vår organisation vid behov. Du har vidare en god förmåga att se helheten men kan också gå på djupet i detaljer när det krävs. Du har erfarenhet och kunskap i kvalitativa och kvantitativa metoder och analys. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är grundläggande för tjänsten.

Uppdraget kräver ett stort och brett intresse för verksamheten, god strategisk och kommunikativ förmåga, samt hög social kompetens.

Övrigt
Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik.

Vill du veta mer om Västervik? Besök den här länken! https://www.vastervik.com/flytta-till-vastervik/hittahem/

Läs också mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss: www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss)

Välkommen med din ansökan redan idag!

Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Business Controller till Simpson Strong-Tie.

Om tjänsten Du ansvarar för controlling och ekonomisk analys för verksamheten i Sverige och Norge. Du arbetar nära verksamheten och ledningen med att analysera resultat, identifiera förbättringsmöjligheter och driva utvecklingen av processer och rutiner för att stärka lönsamhet och effektivitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: ? Budgetering, prognoser och månatliga bokslutsanalyser ? Finansiella analyser och uppföljning av nyckeltal ? Rapportering ti... Visa mer
Om tjänsten
Du ansvarar för controlling och ekonomisk analys för verksamheten i Sverige och Norge. Du arbetar nära verksamheten och ledningen med att analysera resultat, identifiera förbättringsmöjligheter och driva utvecklingen av processer och rutiner för att stärka lönsamhet och effektivitet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
? Budgetering, prognoser och månatliga bokslutsanalyser
? Finansiella analyser och uppföljning av nyckeltal
? Rapportering till EU:s finansfunktion samt koncernens amerikanska ägare
? Likviditetsplanering och riskanalys
? Utveckling och förbättring av ekonomiska och administrativa processer
? Rådgivning och beslutsstöd till VD och övrig ledning
 
Vi erbjuder dig:
? En nyckelroll med stort inflytande i ett internationellt företag
? En platt organisation med snabba beslutsvägar
? Möjlighet att utveckla din kompetens inom ekonomi och strategi
? En dynamisk och innovativ arbetsmiljö
? Kontinuerlig kompetensutveckling
 
Du rapporterar till VD jämte Regional Controller Nordics.
Placeringsort är Gunnebo.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
 
Kvalifikationer
Du har ett stort intresse och god förståelse för finansiella samband och marknader. Du är analytisk, noggrann och har förmåga att omsätta siffror till värdefulla insikter för verksamheten.
Vi söker dig som har:
? Högskoleutbildning inom ekonomi
? Erfarenhet av controlling, rapportering och ekonomisk analys
? Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
? Vana att arbeta med ekonomistyrning i internationell miljö (meriterande)
? Erfarenhet från tillverkningsindustrin (meriterande)
? B-körkort
 
Dina personliga egenskaper är:
? Ansvarstagande och strukturerad
? Analytisk och lösningsorienterad
? Kommunikativ och samarbetsinriktad
? Målmedveten med förmåga att driva utveckling
 
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 
Bakgrundskontroll kommer genomföras.
 
Om arbetsgivaren
Simpson Strong-Tie AB är en del av en global koncern och en ledande aktör inom bygg- och konstruktionslösningar. Med en platt organisation och en stark innovationskultur skapar vi hållbara lösningar för framtidens byggprojekt. I Sverige och Norge verkar vi i en miljö där varje medarbetare ges stort ansvar, utrymme att påverka – och möjlighet att växa.
Läs mer här:https://www.strongtie.se/sv-SE/gunnebo-fastening
 
Hur du ansöker
I denna rekrytering samarbetar Simpson Strong-Tie AB med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post [email protected]
Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomi- och administrativ chef till TopFormula Healthcare AB

Ansök    Feb 5    Eterni Sweden AB    Business controller
Till TopFormula Healthcare AB söker vi nu en Ekonomichef som är redo att ta på sig en ledande roll med både strategiskt och operativt ansvar. Det här är din chans att bli en nyckelperson i ett innovativt företag med egna varumärken, där man tar stolthet i att hantera allt från produktutveckling till distribution internt. Företagskulturen präglas av nytänkande och entreprenörskap. Varmt välkommen med din ansökan!   ARBETSUPPGIFTER I rollen som Ekonomichef a... Visa mer
Till TopFormula Healthcare AB söker vi nu en Ekonomichef som är redo att ta på sig en ledande roll med både strategiskt och operativt ansvar. Det här är din chans att bli en nyckelperson i ett innovativt företag med egna varumärken, där man tar stolthet i att hantera allt från produktutveckling till distribution internt. Företagskulturen präglas av nytänkande och entreprenörskap. Varmt välkommen med din ansökan! 
 ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Ekonomichef ansvarar du för den totala ekonomiska styrningen i företaget. Du står för en löpande analys av företagets ekonomiska status, tar fram effektiva förbättringsförslag och bidrar därigenom aktivt till verksamhetens ekonomiska utveckling.
 Ditt ansvarsområde kommer att vara brett, i rollen arbetar du med en rad ekonomiska uppgifter, inom redovisning och som controller. Du kommer jobba operativt med ekonomin vid boksluten, ha mycket fokus på såväl ekonomisk uppföljning av fabriken som analyser. 
Några centrala uppgifter i din roll:
Bokslut och årsredovisning
Budget- och prognosarbete
Lönsamhetsberäkningar
Kassaflödesanalyser
Månadsrapportering
Lager- och produktionskostnadsanalyser
Kostnads- och marginaluppföljning
 Erfarenhet av löneadministration och intresse för HR frågor är meriterande och kan komplettera dina arbetsuppgifter. Förutom rollen som Ekonomichef ingår då även ansvar för aktuella HR-frågor.
Vidare ansvarar du i rollen för bokföring, reskontra och redovisning. Du tar fram, underhåller och utvecklar företagets interna kontroll, arbetar efter bolagets kvalitetssystem (FSSC 22 000) och ansvarar för att rutiner följs inom ekonomiområdet. Som Ekonomichef sammanställer du rapporter, utför analyser och producerar statistik som starkt bidrar till företagets transparens och utveckling. Du har helhetsansvar för ekonomiarbetet och utformar processer och arbetssätt i enlighet med dina och ledningens önskemål. Årsredovisningen granskas av en extern revisor. Ekonomichefen ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD.
 PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med ett starkt driv och samarbetsförmåga. På TopFormula Healthcare AB jobbar vi för att lyckas tillsammans och du kommer få stötta och hjälpa dina kollegor bland annat i problemlösning. Du har ett gott administrativt sinne och är duktig på att ta initiativ. Vi tror att du uppskattar att få arbeta i ett framåtriktat bolag som växer och ser en positiv framtid. 
Du kommer med minst 3 års erfarenhet i en liknande roll, alternativt är du en Business Controller eller Redovisningsekonom med goda ledaregenskaper som vill ta ett nästa steg. Vi ser positivt på att du har erfarenhet från ett tillverkande företag. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift.
 OM TJÄNSTEN
Tjänsten är en direktanställning hos TopFormula Healthcare AB, som hänvisar alla frågor kring rekryteringen till Eterni Sweden AB och rekryteringskonsult Michael Gross som nås på 070-340 83 66 eller [email protected].
 
ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se
Vi använder löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
 
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Visa mindre

Controller redovisning

Ansök    Apr 15    Västerviks Bostads AB    Controller
Västerviks Bostads AB är ett kommunalägt aktiebolag som äger och förvaltar ca 3 300 lägenheter och drygt 300 lokaler och förvaltar kommunens verksamhetslokaler som skolor, äldreboenden och idrottsplatser. Vi arbetar med drift, underhåll, byggnation, ekonomi och marknadsfrågor. Vår affärsidé är att Västerviks Bostads AB ska på affärsmässiga grunder erbjuda tryggt, tillgängligt och attraktivt boende och lokaler och service med hög kvalitet, samt tillhandah... Visa mer
Västerviks Bostads AB är ett kommunalägt aktiebolag som äger och förvaltar ca 3 300 lägenheter och drygt 300 lokaler och förvaltar kommunens verksamhetslokaler som skolor, äldreboenden och idrottsplatser. Vi arbetar med drift, underhåll, byggnation, ekonomi och marknadsfrågor.

Vår affärsidé är att Västerviks Bostads AB ska på affärsmässiga grunder erbjuda tryggt, tillgängligt och attraktivt boende och lokaler och service med hög kvalitet, samt tillhandahålla bygg- och fastighetstjänster inom kommunkoncernen. Idag arbetar ca 150 personer hos oss. Vi strävar efter att vara en bra arbetsplats och en attraktiv arbetsgivare som erbjuder våra medarbetare möjlighet till utveckling, delaktighet, inflytande och livskvalité.

Vi söker en Controller med starka redovisningskunskaper till vår ekonomiavdelning.
I rollen som Controller kommer du att arbeta med analys-, budget- och prognosarbete i vårt Business Intelligence-system. Vi är en slimmad organisation vilket innebär att du får vara beredd att ta itu med det praktiska arbetet för att säkerställa korrekta siffror och rapporter. Du kommer även att vara ett stöd i arbetet med personal- och löneadministration. Du bidrar till förbättringar av våra processer inom redovisning, budget och prognos och ska i alla lägen fundera på vad vi kan automatisera och effektivisera.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter


Tillsammans med våra övriga controllers ansvarar du för redovisning, analys, budget och prognos för våra olika avdelningar.



Du är ett bollplank för våra avdelningschefer och hjälper dem i deras analys-, budget- och prognosarbete.



Ta fram ekonomiska rapporter och analyser för att ge verksamheten insikt och underlag för beslutsfattande.



Din bakgrund
Vi ser att du har en relevant universitets- eller högskoleutbildning samt erfarenhet av arbete inom redovisningsområdet. Du har förmåga och erfarenhet av att förstå och omvandla verksamheters önskemål till rapporter. Det är meriterande om du har god kunskap och erfarenhet av att arbeta i BI-system, Excel samt en god förståelse för redovisningsprinciper (K3), bolagsbeskattning och mervärdesskatt.

Det här förväntar vi oss av dig
I ditt arbete som Controller hos oss har du en förmåga att arbeta självständigt och i team, både på den egna avdelningen och tillsammans med kollegor på övriga avdelningar. Du har ett tankesätt som fokuserar på att använda våra datasystem så effektivt som möjligt, där systemen gör större delen av jobbet. Att arbeta mot ställda mål och att identifiera effektiviseringsmöjligheter är en självklarhet för dig. Som person är du analytisk och pedagogisk men också prestigelös och ödmjuk och du har en god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift.

Urval
I vårt urval för att hitta rätt medarbetare till denna tjänst kommer vi att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper, din lämplighet och ditt intresse för tjänsten. Vi vill därför uppmuntra dig som sökande som har en varierad bakgrund och livserfarenheter att söka den, då vi vet att både mångfald och en jämn könsfördelning kan stärka vår organisation.

Ansökan
Vi tar endast emot ansökningar via detta rekryteringssystem. Sista ansökningsdag är 12 Maj 2024. Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!

Västerviks Bostads AB har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder och mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Vi söker en controller för ett vikariat

Ansök    Jun 9    Västerviks kommun    Controller
Barn- och utbildningsförvaltningen, Västerviks kommun Vi söker nu en controller till Barn- och utbildningsförvaltningen i Västerviks kommun för ett föräldravikariat. Dina arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete som controller med ansvar mot ledare inom Barn- och utbildningsförvaltningen. Ditt ansvarsområde kommer att innefatta bland annat budgetplanering, bokslut, uppföljning, prognoser, ansökan om statsbidrag samt att du är... Visa mer
Barn- och utbildningsförvaltningen, Västerviks kommun

Vi söker nu en controller till Barn- och utbildningsförvaltningen i Västerviks kommun för ett föräldravikariat.

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete som controller med ansvar mot ledare inom Barn- och utbildningsförvaltningen.
Ditt ansvarsområde kommer att innefatta bland annat budgetplanering, bokslut, uppföljning, prognoser, ansökan om statsbidrag samt att du är ett stöd i ekonomifrågor för skolverksamheternas chefer.

Du arbetar nära tillsammans med dina kollegor på vår avdelning och tar stort ansvar för att hålla det dagliga arbetet med ekonomifrågor flytande samt driva strategiska ekonomiprocesser. Du kommer att ingå i förvaltningens ledningsgrupp

Sysselsättningsgraden kan komma att variera beroende på dina erfarenheter och kunskaper inom området.

Din kompetens
Vi söker dig som har högskole-, universitets- eller annan eftergymnasial examen med ekonomisk inriktning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av likartade arbetsuppgifter.

Tjänsten kräver att du kan arbeta självgående och att du är strukturerad i ditt arbetssätt. Det är av stor vikt att du är analytisk med en god förmåga att se helheten i ditt arbete samt har god samarbetsförmåga. Du är en person som har lätt för att arbeta strategiskt samt är initiativrik och mål- och resultatinriktad och trivs.

En god pedagogisk förmåga samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är mycket viktigt för att du ska ha goda förutsättningar att lyckas i den här tjänsten.

Övrigt
Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik.

Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss)

Välkommen med din ansökan!

Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Controller till 3M's fabrik | Västervik

Ansök    Jan 12    Experis AB    Controller
Är du en erfaren controller med fokus på produktions- och ekonomistyrning? Jefferson Wells söker en engagerad konsult för en spännande tjänst hos vår kund 3M i Västervik. Ta chansen att vidareutveckla din karriär inom ekonomi och controlling i en dynamisk och internationell arbetsmiljö. Ort: Västervik Startdatum: Omgående Uppdragslängd: 2 år Övrigt: För denna position finns möjlighet till distansarbete till viss del. Arbetsbeskrivning: I rollen som Cont... Visa mer
Är du en erfaren controller med fokus på produktions- och ekonomistyrning? Jefferson Wells söker en engagerad konsult för en spännande tjänst hos vår kund 3M i Västervik. Ta chansen att vidareutveckla din karriär inom ekonomi och controlling i en dynamisk och internationell arbetsmiljö.

Ort: Västervik
Startdatum: Omgående
Uppdragslängd: 2 år
Övrigt: För denna position finns möjlighet till distansarbete till viss del.

Arbetsbeskrivning:

I rollen som Controller kommer du att vara ansvarig för kostnadsstyrning inom produktionen. Du kommer vara den enda controllern på denna enhet men ha stöd från kollegor i liknande roller på andra platser runt om i Sverige och Europa. Vid starten av uppdraget kommer du att få en genomgående introduktion och överlämning för att säkerställa en smidig integration i arbetet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

* Ansvar för kostnadsstyrning inom produktionen
* Upprättande av årlig verksamhetsplan samt kvartals- och månadsprognoser
* Månadsavslut och analys av avvikelser
* Presentation av finansiella resultat för ledningen
* Beräkning av enhetskostnader
* Analys av lönsamheten för investeringsprojekt
* Ekonomiskt stöd till produktion och andra avdelningar

Du kommer även att delta i månadsvisa analyser av avvikelser och vara involverad i beräkningen av enhetskostnader. Rollen kräver starka analytiska färdigheter och en proaktiv inställning till arbetsuppgifterna.

Kravbeskrivning:

Den ideala kandidaten för detta uppdrag utmärker sig genom starka analytiska färdigheter för att effektivt hantera produktionskostnader och analysera avvikelser. Du behärskar engelska och svenska, både i tal och skrift, vilket är avgörande för tydlig kommunikation med olika intressenter. Ditt proaktiva tillvägagångssätt innebär att du tar initiativ, löser problem och hanterar uppgifter effektivt, även under tidspress i en dynamisk miljö. Dina goda kommunikationsfärdigheter möjliggör framgångsrikt samarbete med olika team och avdelningar.

För att trivas och lyckas i rollen som Controller hos 3M bör du uppfylla följande krav:

* 2-4 års erfarenhet av controlling inom tillverkning/industri
* Höskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning som bedöms likvärdig
* Kunskap om internationella finansiella standarder
* Mycket goda analytiska färdigheter
* Erfarenhet av MS Office, särskilt Excel
* Erfarenhet av arbete med ERP-system (SAP eller annat)

Om 3M

3M omnämns ofta som ett av världens mest kreativa företag. Med över 50 000 produkter i portföljen är vi en del av många miljoner människors vardag. I över hundra år har vi låtit våra innovationer och idéer föra oss in på områden som vi kanske inte alltid räknat med. Men det alla våra affärsområden har gemensamt är att vi alltid gör vardagen enklare. På arbetsplatsen, i sommarstugan, i konstruktionshallen eller 10 000 meter ovanför marken.

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.

Ansökan

För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Ekonomi- och administrativ chef till kund i Västerviks kommun

Ansök    Dec 19    Eterni Sweden AB    Business controller
För ett snabbt växande kundföretags räkning, söker vi nu en Ekonomichef som är redo att ta på sig en ledande roll med både strategiskt och operativt ansvar. Det här är din chans att bli en nyckelperson i ett innovativt företag med egna varumärken, där man tar stolthet i att hantera allt från produktutveckling till distribution internt. Företagskulturen präglas av nytänkande och entreprenörskap. Varmt välkommen med din ansökan!   ARBETSUPPGIFTER I rollen so... Visa mer
För ett snabbt växande kundföretags räkning, söker vi nu en Ekonomichef som är redo att ta på sig en ledande roll med både strategiskt och operativt ansvar. Det här är din chans att bli en nyckelperson i ett innovativt företag med egna varumärken, där man tar stolthet i att hantera allt från produktutveckling till distribution internt. Företagskulturen präglas av nytänkande och entreprenörskap. Varmt välkommen med din ansökan! 
 ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Ekonomichef ansvarar du för den totala ekonomiska styrningen i företaget. Du står för en löpande analys av företagets ekonomiska status, tar fram effektiva förbättringsförslag och bidrar därigenom aktivt till verksamhetens ekonomiska utveckling.
 Ditt ansvarsområde kommer att vara brett, i rollen arbetar du med en rad ekonomiska uppgifter, inom redovisning och som controller. Du kommer jobba operativt med ekonomin vid boksluten, ha mycket fokus på såväl ekonomisk uppföljning av fabriken som analyser. 
Några centrala uppgifter i din roll:
Bokslut och årsredovisning
Budget- och prognosarbete
Lönsamhetsberäkningar
Kassaflödesanalyser
Månadsrapportering
Lager- och produktionskostnadsanalyser
Kostnads- och marginaluppföljning
 Erfarenhet av löneadministration och intresse för HR frågor är meriterande och kan komplettera dina arbetsuppgifter. Förutom rollen som Ekonomichef ingår då även ansvar för aktuella HR-frågor.
Vidare ansvarar du i rollen för bokföring, reskontra och redovisning. Du tar fram, underhåller och utvecklar företagets interna kontroll, arbetar efter bolagets kvalitetssystem (FSSC 22 000) och ansvarar för att rutiner följs inom ekonomiområdet. Som Ekonomichef sammanställer du rapporter, utför analyser och producerar statistik som starkt bidrar till företagets transparens och utveckling. Du har helhetsansvar för ekonomiarbetet och utformar processer och arbetssätt i enlighet med dina och ledningens önskemål. Årsredovisningen granskas av en extern revisor. Ekonomichefen ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD.
 PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med ett starkt driv och samarbetsförmåga. På det aktuella företaget jobbar vi för att lyckas tillsammans och du kommer få stötta och hjälpa dina kollegor bland annat i problemlösning. Du har ett gott administrativt sinne och är duktig på att ta initiativ. Vi tror att du uppskattar att få arbeta i ett framåtriktat bolag som växer och ser en positiv framtid. 
Du kommer med minst 3 års erfarenhet i en liknande roll, alternativt är du en Business Controller eller Redovisningsekonom med goda ledaregenskaper som vill ta ett nästa steg. Vi ser positivt på att du har erfarenhet från ett tillverkande företag. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift.
 OM TJÄNSTEN
Tjänsten är en direktanställning hos Eternis kundföretag, som hänvisar alla frågor kring rekryteringen till Eterni Sweden AB och rekryteringskonsulten Maria Edner som nås på 070-340 83 61 eller [email protected].
 
ÖVRIG INFORMATION
Ansökningar via e-post behandlas ej på grund av GDPR, sök tjänsten på www.eterni.se
Vi använder löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
 
VARMT VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN! Visa mindre

Controller till 3M's fabrik | Västervik

Ansök    Feb 1    Experis AB    Controller
Är du en erfaren controller med fokus på produktions- och ekonomistyrning? Jefferson Wells söker en engagerad konsult för en spännande tjänst hos vår kund 3M i Västervik. Ta chansen att vidareutveckla din karriär inom ekonomi och controlling i en dynamisk och internationell arbetsmiljö. Ort: Västervik Startdatum: Omgående Uppdragslängd: 2 år initialt Övrigt: För denna position finns möjlighet till distansarbete stor del av arbetstiden. Arbetsbeskrivning... Visa mer
Är du en erfaren controller med fokus på produktions- och ekonomistyrning? Jefferson Wells söker en engagerad konsult för en spännande tjänst hos vår kund 3M i Västervik. Ta chansen att vidareutveckla din karriär inom ekonomi och controlling i en dynamisk och internationell arbetsmiljö.

Ort: Västervik
Startdatum: Omgående
Uppdragslängd: 2 år initialt
Övrigt: För denna position finns möjlighet till distansarbete stor del av arbetstiden.

Arbetsbeskrivning:

I rollen som Controller kommer du att vara ansvarig för kostnadsstyrning inom produktionen. Du kommer vara den enda controllern på denna enhet men ha stöd från kollegor i liknande roller på andra platser runt om i Sverige och Europa. Vid starten av uppdraget kommer du att få en genomgående introduktion och överlämning för att säkerställa en smidig integration i arbetet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

* Ansvar för kostnadsstyrning inom produktionen
* Upprättande av årlig verksamhetsplan samt kvartals- och månadsprognoser
* Månadsavslut och analys av avvikelser
* Presentation av finansiella resultat för ledningen
* Beräkning av enhetskostnader
* Analys av lönsamheten för investeringsprojekt
* Ekonomiskt stöd till produktion och andra avdelningar

Du kommer även att delta i månadsvisa analyser av avvikelser och vara involverad i beräkningen av enhetskostnader. Rollen kräver starka analytiska färdigheter och en proaktiv inställning till arbetsuppgifterna.

Kravbeskrivning:

Den ideala kandidaten för detta uppdrag utmärker sig genom starka analytiska färdigheter för att effektivt hantera produktionskostnader och analysera avvikelser. Du behärskar engelska och svenska, både i tal och skrift, vilket är avgörande för tydlig kommunikation med olika intressenter. Ditt proaktiva tillvägagångssätt innebär att du tar initiativ, löser problem och hanterar uppgifter effektivt, även under tidspress i en dynamisk miljö. Dina goda kommunikationsfärdigheter möjliggör framgångsrikt samarbete med olika team och avdelningar.

För att trivas och lyckas i rollen som Controller hos 3M bör du uppfylla följande krav:

* 2-4 års erfarenhet av controlling inom tillverkning/industri
* Höskoleutbildning inom ekonomi eller annan utbildning som bedöms likvärdig
* Kunskap om internationella finansiella standarder
* Mycket goda analytiska färdigheter
* Erfarenhet av MS Office, särskilt Excel
* Erfarenhet av arbete med ERP-system (SAP eller annat)

Om 3M

3M omnämns ofta som ett av världens mest kreativa företag. Med över 50 000 produkter i portföljen är vi en del av många miljoner människors vardag. I över hundra år har vi låtit våra innovationer och idéer föra oss in på områden som vi kanske inte alltid räknat med. Men det alla våra affärsområden har gemensamt är att vi alltid gör vardagen enklare. På arbetsplatsen, i sommarstugan, i konstruktionshallen eller 10 000 meter ovanför marken.

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.

Ansökan

För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt!

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Controller

Ansök    Aug 16    SAAB AB    Business controller
Vill du vara med och spela en central roll för att bibehålla människor och samhällen säkra? Brinner du för ordning och reda och gillar du att utveckla och skapa struktur för att utveckla verksamheter? Om du svara ja på dessa frågor kan du vara helt rätt person vi söker! Nu söker vi en Finance Specialist till oss på Saab Barracuda i Gamleby! Din roll Som Finance Specialist kommer du spela en central roll i vår verksamhet och du får ett unikt och verksamhe... Visa mer
Vill du vara med och spela en central roll för att bibehålla människor och samhällen säkra? Brinner du för ordning och reda och gillar du att utveckla och skapa struktur för att utveckla verksamheter? Om du svara ja på dessa frågor kan du vara helt rätt person vi söker! Nu söker vi en Finance Specialist till oss på Saab Barracuda i Gamleby!

Din roll

Som Finance Specialist kommer du spela en central roll i vår verksamhet och du får ett unikt och verksamhetsnära helhetsperspektiv. Du kommer arbeta med en bred mix av arbetsuppgifter där resultatet av ditt arbete bidrar till att skapa både lönsamhet, tydlighet och struktur för vår verksamhet. Du får också en fantastisk möjlighet att vara nytänkande och utveckla processer, analyser och kalkyler. Du arbetar nära såväl ekonomi- som produktionsorganisationen och rapporterar till Business Support Manager, med placering vid vårt kontor i Gamleby.

Arbetet sker i en miljö som främjar såväl karriär som den personliga utvecklingen och vi värnar om att vara en arbetsplats där gemenskap, stimulerande arbetsuppgifter och trivsel står i fokus. Du kommer vara omgiven av personer som bryr sig, inte bara om verksamheten eller affären utan också om varandra. Vi tror mycket på en kultur som bygger på tillit, samarbete och transparens, håller du med så kan du bli en i gänget på Saab Barracuda!

Huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen:

* Verksamhetsstöd, rapportering och analys
* Implementering och utveckling av finansiella processer och kontroller
* Lönsamhetsuppföljning och produktkalkylering
* Stödja verksamheten i strategiska frågor
* Delta eller driva projekt

Din profil

Som person ser vi att du är kommunikativ, strukturerad och kan arbeta operativt och strategiskt. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp och har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra inom teamet och mellan andra avdelningar. Du är affärsmässig med hög energi och tar ansvar för ditt arbete och tar egna initiativ med ett stort ansvar för ditt arbete. Vid behov hittar du nya vägar och gillar att ta på dig nya eller uppgifter du inte tidigare provat.

För att vara aktuell för denna tjänst behöver du också svara ja på nedanstående frågor:

* Har en kandidatexamen inom ekonomi
* Är nyfiken och engagerad, drivs av att hjälpa andra
* Är strukturerad och ansvarstagande
* Har goda kunskaper inom Microsoft Office
* Kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
* Har B-körkort

Befattningen kräver att du genomgår säkerhetsprövning och godkänns i gällande säkerhetsklassning för tjänsten.

Vad du blir en del av

Du kommer att bli en del av Saabs affärsenhet Barracuda som ingår i Saabkoncernens affärsområde Dynamics. Du kommer ingå i teamet Business support med stationering i Gamleby. Barracuda är världsledande inom Kamouflage och Vilseledning med affärer över hela världen. Arbetsmiljön är mycket kreativ och erbjuder stora möjligheter för egna initiativ och personlig utveckling. Läs mer om oss här

Tips för dig som vill lära känna vår verksamhet och personal lite bättre? Här kan du hitta berättelser från några av våra anställda. Saab är stolt karriärföretag 2022 - läs mera här.

Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här.

Sista ansökningsdag: 2023-09-15. I den här rekryteringen kommer vi löpande arbeta med urval så vänta inte med att skicka in din ansökan eftersom tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Välkommen med din ansökan!

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver. Visa mindre

Controller med inriktning koncernfrågor

Ansök    Nov 28    Västerviks kommun    Controller
Ledningskontoret, Ekonomi Vill du vara med och forma Västerviks framtid? Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete där du främst kommer arbeta med ekonomifrågor på koncernnivå. Dina arbetsuppgifter Du ansvarar för att hålla ihop och utveckla processerna kring budget, månadsrapportering och bokslut för bolagskoncernen och är ett bollplank för bolagen i ekonomifrågor. Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter som controller med inriktnin... Visa mer
Ledningskontoret, Ekonomi

Vill du vara med och forma Västerviks framtid? Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete där du främst kommer arbeta med ekonomifrågor på koncernnivå.

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för att hålla ihop och utveckla processerna kring budget, månadsrapportering och bokslut för bolagskoncernen och är ett bollplank för bolagen i ekonomifrågor.

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter som controller med inriktning koncernfrågor

• Kontaktperson i ekonomiska frågor inom den kommunala koncernen
• Insamling och sammanställning bland annat av rapporter från våra kommunala bolag
• Hålla ihop ekonomisk planering och rapportering för den kommunala koncernen
• Samordna systemstöden inom den kommunala koncernen
• Driva redovisningsfrågor på övergripande koncernnivå
• Utveckla centrala interna processer och strukturer för ökad effektivitet och kvalitetskontroll
• Vara ett bollplank i ekonomifrågor för våra bolag
• Ansvara för likviditetsplanering för den kommunala koncernen
• Ansvarig för att hålla ihop processen kring internkontroll för den kommunala koncernen.

Vi erbjuder dig ett intressant och varierande arbete där du kommer att arbeta med att serva högsta ledningen med beslutsunderlag i form av utredningar, redovisning, prognoser, bokslut och budget.

Du är spetskompetensen i redovisningsfrågor och samverkar kring övrigt ekonomiarbete inom den centrala ekonomienheten. Du är ett stöd för och länk mellan kommunen och de kommunala bolagen i ekonomifrågor.

Tjänsten kan vid behov utföras till viss del på distans.

Din kompetens
Vi söker dig som har högskole-, universitets- eller annan eftergymnasial examen inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning. För den här tjänsten krävs det att du har flerårig arbetslivserfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och erfarenhet från koncernredovisning.

Om du har tidigare erfarenhet av finansfrågor, likviditetsplanering och ägarstyrningsfrågor för bolag så är detta också en fördel.

Du måste ha ett intresse och driv för ekonomiskt utvecklingsarbete då vi ständigt arbetar för att förbättra och effektivisera vår organisation och vårt arbetssätt inom koncernen. Du är en självgående person med ett gott öga för att se helheten och strukturen i organisationer. Du är lugn och trygg i dig själv och har en hög grad av personlig mognad. Du uppskattar att utmanas av att analysera och bryta ner komplicerade frågor och förmedla detta så att andra kan förstå.

Tjänsten kräver att du är flexibel och kan arbeta självständigt och att du är strukturerad i ditt arbetssätt. Det är av stor vikt att du har en mycket god analytisk förmåga samt har god samarbetsförmåga. Goda IT-kunskaper samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är en förutsättning för att lyckas i den här tjänsten.

Övrigt
Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik.

Är du nyfiken på Västervik, besök den här länken! https://www.vastervik.com/flytta-till-vastervik/hittahem/

Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss)

Vi kommer att hålla intervjuer löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan i dag!

Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Verksamhetscontroller

Ansök    Feb 10    REGION KALMAR LÄN    Controller
Vi erbjuder Vill du vara med och forma framtidens vårdutbud vid två av landets bästa sjukhus, då har vi ett spännande uppdrag för dig! I rollen som verksamhetscontroller får du ett omväxlande och kvalificerat arbete i en verkligen spännande och värdeskapande organisation på sjukhusen i Västervik och Oskarshamn. Du arbetar nära verksamheterna med att stödja dess chefer i såväl strategiska, konsultativa som operativa frågor. En viktig del av uppdraget inn... Visa mer
Vi erbjuder
Vill du vara med och forma framtidens vårdutbud vid två av landets bästa sjukhus, då har vi ett spännande uppdrag för dig! I rollen som verksamhetscontroller får du ett omväxlande och kvalificerat arbete i en verkligen spännande och värdeskapande organisation på sjukhusen i Västervik och Oskarshamn.

Du arbetar nära verksamheterna med att stödja dess chefer i såväl strategiska, konsultativa som operativa frågor. En viktig del av uppdraget innebär att arbeta med bland annat uppföljning, analyser av vårdproduktion och ekonomi. I rollen ingår även att arbeta med budget-, prognoser- och övriga ekonomiska frågor i de verksamheter du stödjer konsultativt. Uppdraget är utvecklande och innebär att ge verksamhetsnära stöd som klinikens ekonomi- och produktionsexpert. Du blir en del av ett härligt, glatt och engagerat gäng som består av fyra ekonomer samt ekonomichef. Arbetet präglas av ett nära och stödjande samarbete mellan kollegor. Organisatoriskt ingår verksamheten i sjukhusens ledningsstaber, där även HR-avdelningarna samt verksamhetsutvecklarna finns. I rollen ges möjlighet att ingå i länsövergripande nätverk inom olika områden. 

 Vi söker
Gillar du att ta initiativ, är nyfiken på nya lösningar och nya arbetssätt, är du den vi söker. Du har god samarbetsförmåga samtidigt som du gillar att arbeta självständigt. Uppdraget kräver att du kan sammanfatta, förklara och förmedla såväl ekonomiska och övriga verksamhetsrelaterade frågor på ett enkelt och tydligt sätt till verksamheterna. Förutom några års års erfarenhet av arbete som ekonom, gärna från en offentlig verksamhet, är du utbildad ekonom eller har annan relevant högskoleutbildning inom ekonomi. Känner du igen dig i att du är en ansvarstagande och handlingskraftig person med utvecklad analytisk förmåga, är du rätt för oss. Din positiva attityd, kommunikativa förmåga gör att du har lätt för att skapa goda relationer, som är viktigt för oss.

Vi ser gärna att du har särskilt intresse och fallenhet för statistik och har god IT-kunskap. Du behöver ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift, B-körkort. Det är meriterande att ha erfarenhet av IT-stödsystem. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. 

Varmt välkommen med din ansökan till oss, vi är nyfikna på dig!

Vår arbetsplats
Ekonomienheten på Västerviks- och Oskarshamns sjukhus består av fyra controllers och en ekonomichef. Ekonomienheten ingår i sjukhusens ledningsstab, genom ett nära samarbete med andra funktioner såsom HR och verksamhetsutvecklare ger vi stöd och service till verksamheter och chefer på sjukhusen. Tillsammans arbetar vi konsultativt och skapar mervärde med ett starkt fokus på att nå goda resultat och bidra till att verksamheterna når uppsatta mål. 

Vi är en del av Västerviks sjukhus, som är ett akutsjukhus med förlossningsvård och BB. På sjukhuset jobbar 1 500 medarbetare, vars ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. De senaste åren har vi varit mellan etta och trea i listan över ”Sveriges bästa mellanstora sjukhus” och vi kommer alltid högt i AT-läkarnas ranking. Sjukhuset ligger nära Västerviks centrum och skärgård.

Sjukhuset är en del av Region Kalmar län. Tillsammans jobbar vi och våra 7 000 kollegor för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.





Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.


Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre

Business Controller till Västervik Miljö & Energi AB

Ansök    Maj 25    Poolia Sverige AB    Business controller
Om tjänsten Söker du efter en ny spännande utmaning som Business Controller där du får vara med och göra skillnad? Har du dessutom ett intresse för samhällsfrågor? Då har vi tjänsten för dig! Västervik Miljö & Energi AB stärker sitt team på ekonomiavdelningen och söker därav efter sin nästa Business Controller. Intervjuer och urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Västerviks Miljö & Energi växer och... Visa mer
Om tjänsten
Söker du efter en ny spännande utmaning som Business Controller där du får vara med och göra skillnad? Har du dessutom ett intresse för samhällsfrågor? Då har vi tjänsten för dig! Västervik Miljö & Energi AB stärker sitt team på ekonomiavdelningen och söker därav efter sin nästa Business Controller. Intervjuer och urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Västerviks Miljö & Energi växer och är i ett spännande utvecklingsskede. Som Business Controller erbjuds du, i nära samarbete med dina 10 kollegor på ekonomiavdelningen, en fantastisk möjlighet att utvecklas i din roll där du blir en viktig del av teamet. Du arbetar nära verksamhetens affärsområdes- och verksamhetschefer och stöttar dem i den ekonomiska planeringen och uppföljningen av deras verksamheter. Du kommer att arbeta inom de monopolistiska verksamheterna, Vatten, Hushållsavfall och Entreprenadverksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Business Controller innefattar analysarbete, ekonomiska uppföljningar, avstämningar, budgetering samt delaktighet i kartläggningen av verksamhetens processer. Vidare kommer du att stötta ekonomiavdelningen i deras ständiga förbättringsarbete samt delta i upprättandet av långsiktiga prognoser och handlingsplaner.

Placeringsort för tjänsten är i Västervik och arbetstider är kontorstider med möjlighet till flex. Detta är en optimal tjänst för dig som trivs med frihet under ansvar där du får forma dina dagar utifrån verksamhetens behov. Du rapporterar till verksamhetens Ekonomichef. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Västerviks Miljö & Energi, där Poolia enbart hanterar rekryteringsprocessen.


Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant akademisk högskoleutbildning, och gärna med erfarenhet av arbete inom ekonomi. Kanske har du en bakgrund inom revision eller redovisning? Eller kanske är du nyexaminerad med en utbildning inom ekonomi, teknik eller motsvarande och söker efter spännande utmaning? Vi finner det meriterande om du har tidigare erfarenhet inom controlling.

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är en kommunikativ, nyfiken och initiativtagande person som vill utvecklas i din roll. Du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation och har lätt för att planera och strukturera upp din tid. Utöver detta är du lösningsorienterad och analytisk. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har goda kunskaper inom Excel, samt god förståelse för system.


Om verksamheten
Västervik Miljö & Energi AB är ett kommunägt företag med ca 175 anställda, med verksamhet inom energi, miljö och infrastruktur. De erbjuder tjänster/produkter inom affärsområdena elnät, stadsnät, vatten, fjärrvärme, avfall & återvinning samt entreprenad. Deras affärsidé går ut på att förenkla vardagen för deras kunder och visionen är att vara ett ekologiskt, socialt och ekonomiskt hållbart företag. Västerviks Miljö & Energi AB är som bolag även certifierade enligt ISO 9001 (kvalitet), ISO 14001 (miljö) och ISO 45001 (arbetsmiljö).
Många befattningar på Västervik Miljö & Energi AB är säkerhetsklassade på grund av den samhällsviktiga verksamhet som det innebär att arbeta inom energi- och infrastrukturbranscherna. Vid alla rekryteringar kommer därför registerkontroll att genomföras och för vissa befattningar även utökad personprövning, innan kandidaten kan anställas Visa mindre

Controller med inriktning lokalvård

Ansök    Jul 1    Västerviks kommun    Controller
Kommunledningskontoret I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla. I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag. ... Visa mer
Kommunledningskontoret

I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.

I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.

Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!

Västerviks kommun fortsätter sitt arbete med att kvalitetssäkra och utveckla sina verksamheter. Kvalitets- och utvecklingsenheten har till uppgift att arbeta med kvalitetssäkring och digital utveckling inom kommunkoncernen samt mot medborgare, företag och föreningar. Arbetet sker i samarbete med kommunens förvaltningar och bolag.

Vi söker nu en kvalitetscontroller till vår kvalitets- och utvecklingsenhet.

Dina arbetsuppgifter
Denna nyinrättade tjänst innebär att du är central beställare och avtalsansvarig för Västerviks kommunkoncerns avtal för lokalvård. Du förväntas vara ett stöd för beställarna i verksamheterna vid upphandling av städtjänster.

Du följer också upp och kvalitetssäkrar avtalen. Du utformar rutiner för avvikelsehantering och andra stöddokument och är en resurs för kontaktpersonerna i verksamheterna. Du är ett bollplank internt i kvalitetsfrågor som rör i första hand lokalvård. På sikt ser vi att tjänsten kan utvecklas till andra avtalsområden.

Din kompetens
Vi söker dig som har gymnasiekompetens samt flerårig erfarenhet av arbetsledning inom lokalvård eller ett snarlikt verksamhetsområde. Du har relevant utbildning och erfarenhet inom lokalvård i offentliga miljöer och de lagar, standarder och krav som ställs på hygien, arbetsmiljö, metoder, material och hjälpmedel. Du är även väl förtrogen med kvalitetsuppföljning inom området.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och/eller driva projekt inom området.

Du kommer vara en viktig länk mellan verksamheterna och leverantörerna och därför är det viktigt att du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga samt att du har lätt för att skapa goda relationer. Du har också goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt.

Vi söker dig som är serviceinriktad, engagerad, proaktiv och van att arbeta självständigt. För att lyckas väl i rollen krävs att du har en god administrativ förmåga och är strukturerad i ditt arbetssätt, självgående och tar stort ansvar för ditt arbete. Det är av stor vikt att du är en person som är analytisk, mål- och resultatinriktad i ditt arbete.

Du har lätt för att se helheten och strukturen i organisationer. Du är lugn och trygg i dig själv och har en god problemlösningsförmåga.

Övrigt
Då rollen kräver att du ibland reser måste du ha B-körkort och vana att köra fordon med manuell växellåda.

Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss)

Varmt välkommen med din ansökan!

Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Business Controller till Västervik Miljö & Energi AB

Ansök    Nov 21    Poolia Sverige AB    Business controller
Söker du efter en ny spännande utmaning som Business Controller där du får vara med och göra skillnad? Har du dessutom ett intresse för samhällsfrågor? Då har vi tjänsten för dig! Västervik Miljö & Energi AB stärker sitt team på ekonomiavdelningen och söker därav efter sin nästa Business Controller. Intervjuer och urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Västerviks Miljö & Energi växer och är i ett spännande utvecklingss... Visa mer
Söker du efter en ny spännande utmaning som Business Controller där du får vara med och göra skillnad? Har du dessutom ett intresse för samhällsfrågor? Då har vi tjänsten för dig! Västervik Miljö & Energi AB stärker sitt team på ekonomiavdelningen och söker därav efter sin nästa Business Controller. Intervjuer och urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Västerviks Miljö & Energi växer och är i ett spännande utvecklingsskede. Som Business Controller erbjuds du, i nära samarbete med dina 10 kollegor på ekonomiavdelningen, en fantastisk möjlighet att utvecklas i din roll där du blir en viktig del av teamet. Du arbetar nära verksamhetscheferna inom dina områden och stöttar dem i den ekonomiska planeringen och uppföljningen av deras verksamheter. Du kommer att arbeta inom de monopolistiska verksamheterna, Vatten, Hushållsavfall och Entreprenadverksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Business Controller innefattar analysarbete, ekonomiska uppföljningar, avstämningar, budgetering samt delaktighet i kartläggningen av verksamhetens processer. Vidare kommer du att stötta ekonomiavdelningen i deras ständiga förbättringsarbete samt delta i upprättandet av långsiktiga prognoser och handlingsplaner.

Placeringsort för tjänsten är i Västervik och arbetstider är kontorstider med möjlighet till flex. Detta är en optimal tjänst för dig som trivs med frihet under ansvar där du får forma dina dagar utifrån verksamhetens behov. Du rapporterar till verksamhetens Ekonomichef. Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Västerviks Miljö & Energi, där Poolia enbart hanterar rekryteringsprocessen.

Vem är du?
Vi söker dig som har en relevant akademisk högskoleutbildning, gärna med erfarenhet av arbete inom ekonomi, controlling, redovisning eller revison. Kanske är du nyexaminerad med en utbildning inom ekonomi, teknik eller motsvarande och söker efter spännande utmaning? Vi finner det meriterande om du har tidigare erfarenhet inom controlling.

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är en kommunikativ, nyfiken och initiativtagande person som vill utvecklas i din roll. Du är tydlig och pedagogisk i din kommunikation och har lätt för att planera och strukturera upp din tid. Utöver detta är du lösningsorienterad och analytisk. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har goda kunskaper inom Excel, samt god förståelse för system.

Om verksamheten
Västervik Miljö & Energi AB är ett kommunägt företag med ca 175 anställda, med verksamhet inom energi, miljö och infrastruktur. Vi erbjuder tjänster/produkter inom affärsområdena elnät, stadsnät, vatten, fjärrvärme, avfall & återvinning samt entreprenad. Vår affärsidé går ut på att förenkla vardagen för våra kunder och visionen är att vara ett ekologiskt, socialt och ekonomiskt hållbart företag. Västerviks Miljö & Energi AB är som bolag även certifierade enligt ISO 9001 (kvalitet), ISO 14001 (miljö) och ISO 45001 (arbetsmiljö).
Många befattningar på Västervik Miljö & Energi AB är säkerhetsklassade på grund av den samhällsviktiga verksamhet som det innebär att arbeta inom energi- och infrastrukturbranscherna. Vid alla rekryteringar kommer därför registerkontroll att genomföras och för vissa befattningar även utökad personprövning, innan kandidaten kan anställas. Visa mindre

Controller

Ansök    Maj 9    Västerviks kommun    Controller
Ledningskontoret, ekonomi I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla. I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag... Visa mer
Ledningskontoret, ekonomi

I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.

I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.

Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!

Den centrala ekonomiavdelningen är en stödfunktion som jobbar nära koncernledningen, organisationen och politiken. Vi är fem personer som är placerade i kommunhuset på Fabriksgatan. Vi har spetskompetens i redovisningsfrågor, budget och bokslut. Alla i gruppen hjälps åt och arbetar tätt tillsammans och delar problem och glädjeämnen. Vi har det kommun- och koncernövergripande ansvaret i ekonomifrågor och ansvarar för ekonomifrågorna inom Kommunstyrelsens förvaltning, Miljö- och byggnadsförvaltningen och Västerviks Förvaltnings AB. Vårt uppdrag är att arbeta med att kvalitetssäkra och utveckla ekonomiprocessen samt ge råd och stöd i redovisningsfrågor, budget och bokslut.

Dina arbetsuppgifter
Vill du vara med och forma Västerviks framtid? Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete där du kommer att arbeta med att serva högsta ledningen, cheferna i kommunstyrelsens förvaltning, miljö- och byggnadsförvaltningen och politiken med beslutsunderlag i form av utredningar, redovisning, prognoser, bokslut och budgetarbete. Du förväntas vara aktiv i förvaltningens ledningsarbete ur ett ekonomi- och verksamhetsuppföljningsperspektiv.

Du har spetskompetens i redovisningsfrågor och samverkar kring övrigt ekonomiarbete inom enheten. Du är ett stöd för verksamheterna inom kommunstyrelsens förvaltning och miljö- och byggnadsförvaltningen i ekonomifrågor. Du hanterar även delar av ekonomin i koncernens moderbolag. Det är en fördel om du har erfarenhet av koncernredovisning.

Din kompetens
Vi söker dig som har högskole-, universitets- eller annan eftergymnasial examen med ekonomisk inriktning. För den här tjänsten krävs det att du har flerårig arbetslivserfarenhet av redovisning och bokslutsarbete. Om du har tidigare erfarenheter från liknande arbete inom politiskt styrd organisation, gärna inom kommunal verksamhet, så är det meriterande.

Tjänsten kräver att du kan arbeta självgående och att du är strukturerad i ditt arbetssätt. Det är av stor vikt att du är analytisk, mål- och resultatinriktad samt har god samarbetsförmåga. En god pedagogisk förmåga samt goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är en förutsättning.

Du har goda IT-kunskaper, särskilt inom excel. Du måste ha ett intresse och driv för ekonomistyrning och ekonomiskt utvecklingsarbete då vi ständigt arbetar för att förbättra och effektivisera vår organisation och vårt arbetssätt. Du är en självgående person med ett gott öga för att se helheten och strukturen i organisationer. Du är lugn och trygg i dig själv och har en god samarbetsförmåga. Du arbetar mål- och resultatinriktat och uppskattar att utmanas av att analysera och bryta ner komplicerade frågor.

Övrigt
Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss) Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer att göras löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan i dag!


Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

STÄD CONTROLLER - ÖSTERGÖTLAND

Ansök    Okt 13    Exiso AB    Controller
Exiso utökar sin verksamhet och därför söker en CONTROLLER med inriktning städ och lokalvård. Du som söker SKALL ha minst 3 år dokumenterad erfarenhet som controller eller arbetsledare inom städ, SRY, PRYL eller motsvarande städutbildning! Observera att du måste redovisa i din CV, erfarenhet och utbildning för att vi ska kunna behandla din ansökan. För att kunna klara av rollen som CONTROLLER inom städ, krävs att du är kommunikativ och har en mycket star... Visa mer
Exiso utökar sin verksamhet och därför söker en CONTROLLER med inriktning städ och lokalvård.
Du som söker SKALL ha minst 3 år dokumenterad erfarenhet som controller eller arbetsledare inom städ, SRY, PRYL eller motsvarande städutbildning! Observera att du måste redovisa i din CV, erfarenhet och utbildning för att vi ska kunna behandla din ansökan.
För att kunna klara av rollen som CONTROLLER inom städ, krävs att du är kommunikativ och har en mycket stark förmåga att planera och följa upp verksamhet. Du skall kunna hantera och kunna tolka avtal och utföra städkontroller utifrån avtals krav. Kontakt med kunder är mycket viktigt del i arbetet och vi förutsätter att du som söker kan både kommunicera och är säljande i din roll.
Exiso AB startade 1990 och har växt organiskt sedan dess och omsätter idag ca 80 miljoner. Under de senaste tre åren har Exiso expanderat kraftigt i många olika städer från Borlänge till Stockholm till Malmö. Vi har delat in Sverige i fyra olika distrikt och söker nu CONTROLLER STÄD för område Östergötland .
För mer frågor kring tjänsten vänligen kontakta vår HR chef.
Om du ansöker per e-post märk ansökan med: CONTROLLER ÖSTERGÖTLAND Visa mindre

Redovisningsansvarig till Elfa i Västervik

Ansök    Jan 31    ELFA Sweden AB    Accounting controller
Vi söker nu en redovisningsansvarig för Elfa Sweden AB samt Elfa Doors AB, Elfas två svenska producerande bolag som ligger i Västervik respektive Mullsjö. I din roll kommer du att ha helhetsansvar för den löpande redovisningen, bokslut samt framtagande av underlag till olika funktioner inom organisationen. I detta arbete ingår koncernrapportering, kvalitetssäkring samt att driva arbetet på avdelningen framåt. Placeringsort för tjänsten är Västervik. I din... Visa mer
Vi söker nu en redovisningsansvarig för Elfa Sweden AB samt Elfa Doors AB, Elfas två svenska producerande bolag som ligger i Västervik respektive Mullsjö.
I din roll kommer du att ha helhetsansvar för den löpande redovisningen, bokslut samt framtagande av underlag till olika funktioner inom organisationen. I detta arbete ingår koncernrapportering, kvalitetssäkring samt att driva arbetet på avdelningen framåt. Placeringsort för tjänsten är Västervik. I din roll kommer du att ha många kontaktytor med övriga funktioner inom bolaget samt med övriga koncernbolag.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:
Helhetsansvar för löpande redovisning och avstämningar
Upprättande av månads-, kvartals- och årsbokslut
Koncernrapportering, lönsamhetsuppföljning och analyser
Arbete med årsredovisning och deklaration
Bistå i arbete med forecast och budget
Ansvara för framtagning av underlag till revisorer
Myndighetsrapportering

För att lyckas i rollen har du några års erfarenhet av kvalificerad redovisning, gärna från tillverkande industri, eventuellt tidigare anställning på revisionsbyrå. Vi tror att du har en relevant högskoleutbildning samt goda kunskaper i Excel. Du behärskar ekonomitermer samt språk och skrift på engelska. Erfarenhet av SOX och affärssystemet M3 är meriterande. Som person är du driven, ansvarstagande, prestigelös och självgående. Du är noggrann, strukturerad och har en god analytisk förmåga.
Avdelningen består av ytterligare en redovisningsekonom och båda roller rapporterar till Lisa Stenberg, Group Supply Finance and Controlling Manager.
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan till [email protected] så snart som möjligt, dock senast 2022-02-22. Rekryteringsarbetet sker löpande då tillsättning kommer att ske snarast. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lisa Stenberg på [email protected]. Visa mindre

Juniora Controllers till Västervik Miljö & Energi AB

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Västervik Miljö & Energi AB står inför spännande utmaningar med bland annat stora investeringar, projekt och utveckling framöver. Vill du vara med p... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Västervik Miljö & Energi AB står inför spännande utmaningar med bland annat stora investeringar, projekt och utveckling framöver. Vill du vara med på denna resa och samtidigt utvecklas i din roll som controller? Ekonomiavdelningen behöver förstärkas och vi söker nu controllers till vår ekonomiavdelning.

Arbetsuppgifter

Som controller arbetar du nära affärsområdes- och verksamhetscheferna och stöttar dem i den ekonomiska planeringen och uppföljningen av deras verksamheter. Vi söker controllers till våra monopolistiska verksamheter som Vatten och Hushållsavfall samt till våra affärsdrivande verksamheter.

I arbetet som junior controller hos oss ingår att vara delaktig i kartläggning av processer och hjälpa ekonomiavdelningen i arbetet med ständig förbättring. Du kommer även arbeta tillsammans med affärsområdes- och verksamhetscheferna med analyser, ekonomiska uppföljningen, avstämningar, budgetering, budgetuppföljning. I rollen delar du även i arbetet med upprättande av långsiktiga prognoser, handlingsplaner, utveckling av modeller för uppföljning och kontroll samt uppföljning av verksamheten utifrån affärsmässighet och bolagets mål.

Vem är du?

För att trivas i och vara framgångsrik i rollen är du ambitiös och driven. Du räds inte nya utmaningar och trivs med att utmanas i din yrkesroll. Du har lätt att lära och angriper dina arbetsuppgifter på ett noggrant och analytiskt sätt. Du vågar prova på nya arbetssätt för att fortsätta utveckla verksamheten och dig själv. Vidare är du en resultatorienterad person som trivs i en social roll där du får chans att ha ett stort kontaktnät.

Vidare ser vi att du är trygg i Excel, analytisk och affärsinriktad i ditt arbetssätt och har en tydlig kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du trivs att vara spindeln mellan verksamheterna och ekonomiavdelningen och du har ett kreativt öga.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker uppfyller följande kriterier:

• Akademisk examen med inriktning mot företagsekonomi, teknik eller motsvarande.
• Du är nyexaminerad alternativt har ett par års erfarenhet av liknande roll.
• Tidigare erfarenhet inom revision eller redovisning är meriterande.
• Goda kunskaper inom Excel.
• God systemerfarenhet och systemförståelse.

Om verksamheten

Västervik Miljö & Energi AB är ett kommunägt företag med ca 170 anställda, med verksamhet inom energi, miljö och infrastruktur. Vi erbjuder tjänster/produkter inom affärsområdena elnät, stadsnät, vatten, fjärrvärme, avfall & återvinning samt entreprenad.

Vår affärsidé går ut på att förenkla vardagen för våra kunder och vår vision är att vara ett ekologiskt, socialt och ekonomiskt hållbart företag. Vi är som bolag även certifierat enligt ISO 9001 (kvalitet), ISO 14001 (miljö) och ISO 45001 (arbetsmiljö).

Många befattningar på Västervik Miljö & Energi AB är säkerhetsklassade på grund av den samhällsviktiga verksamhet som det innebär att arbeta inom energi- och infrastrukturbranscherna. Vid alla rekryteringar kommer därför registerkontroll att genomföras och för vissa befattningar även utökad personprövning, innan kandidaten kan anställas.

Din ansökan

Skriv i din ansökan vilken av rollerna du söker av de monopolistiska eller affärsdrivande verksamheterna.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Västervik Miljö & Energi AB med Jurek Rekrytering & Bemanning, för frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Holmberg på 0761 - 83 55 24 alternativt
[email protected]

Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag. Visa mindre

Koncerncontroller till expanderande koncern!

Ansök    Feb 16    Veldi Bemanning AB    Koncerncontroller
Dina arbetsuppgifter Vill du bli en del av ett en koncern som brinner för vuxnas lärande i livet? Stimuleras du av nytänkande och trivs i en utvecklande miljö? Kul, för det gör vi med! Vi är en koncern med sammanlagt sju stycken bolag som alla på olika vis arbetar för att vuxna ska få chansen till en bra utbildning, och en trygg väg in på arbetsmarknaden. Vi är under stark tillväxt och beräknas passera 200 MSEK under 2021. Nu söker vi dig som vill vara e... Visa mer
Dina arbetsuppgifter
Vill du bli en del av ett en koncern som brinner för vuxnas lärande i livet? Stimuleras du av nytänkande och trivs i en utvecklande miljö? Kul, för det gör vi med!

Vi är en koncern med sammanlagt sju stycken bolag som alla på olika vis arbetar för att vuxna ska få chansen till en bra utbildning, och en trygg väg in på arbetsmarknaden. Vi är under stark tillväxt och beräknas passera 200 MSEK under 2021. Nu söker vi dig som vill vara en del av detta genom att bidra med din kompetens till vårt ekonomiteam. Du kommer arbeta både strategiskt och operativt, och rapportera till koncernchefen. Exempel på arbetsuppgifter är därmed verksamhetsnära stöttning till koncernbolagens VD:ar och affärsområdeschefer med ekonomiska analyser samt budget- och prognosarbete. Vidare kommer du arbeta med koncernkonsolidering, sammanställning av koncernbolagens bokslut, framtagning av rapporter för respektive bolag, månatlig rapportering av bolagens och koncernens bokslut i koncernrapporteringssystemet, samt till viss del fakturering av nyckelkunder. Vi använder Fortnox som ekonomisystem och Oxceed för budget, prognos och rapporter, och erfarenhet från dessa är meriterande.

Din profil
För oss är det en självklarhet att du, lika mycket som vi, värderar mångfald och allas olikheter. Mjuka värden som kvalité, engagemang, glädje och gemenskap ska driva dig lika mycket som sinnet för siffror, struktur och noggrannhet. Då är vi under tillväxt kommer du trivas hos oss om du stimuleras av tempo, resultat och eget ansvar, kombinerat med öppenhet och acceptans i lunchrummet. Som person är du positiv med förmågan att prioritera, se helheten men dyka in i detaljer när det behövs. Då du kommer samarbeta med kollegor, både fysiskt och på distans, behöver du vara kommunikativ och med en god självinsikt. Vi söker en person som är analytisk, initiativtagande och som vill utvecklas tillsammans med oss. För att vara aktuell för rollen ska du ha relevant utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet inom yrket.

Om oss
Strigo AB är en kompetenskoncern med fokus på vuxnas utveckling i livet. I dagsläget består koncernen av varumärkena MoA lärcentrum, OLU – Omsorgslyftet Utbildningar och Veldi Kompetens, och finns på flera orter i landet. Bolagen har idag verksamheter inom utbildning, rekrytering och bemanning samt stöd och matchning vilka alla växer snabbt, och med grund i ovan omställning har vi siktet inställt på att starta upp nya verksamheter inom kompetensförsörjning. Kort och gott har vi en spännande framtid framför oss!

Vi gör urval och kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre

CONTROLLER BESLUTSSTÖD

Ansök    Dec 3    Västerviks Bostads AB    Controller
Västerviks Bostads AB är ett kommunalägt aktiebolag som äger och förvaltar 3 254 bostäder och 319 lokaler och förvaltar kommunens verksamhetslokaler som skolor och äldreboenden. Vi arbetar med drift, underhåll, byggnation, ekonomi och marknadsfrågor. Vår affärsidé är att Västerviks Bostads AB ska på affärsmässiga grunder erbjuda tryggt, tillgängligt och attraktivt boende och lokaler och service med hög kvalitet, samt tillhandahålla bygg- och fastighetstj... Visa mer
Västerviks Bostads AB är ett kommunalägt aktiebolag som äger och förvaltar 3 254 bostäder och 319 lokaler och förvaltar kommunens verksamhetslokaler som skolor och äldreboenden. Vi arbetar med drift, underhåll, byggnation, ekonomi och marknadsfrågor.

Vår affärsidé är att Västerviks Bostads AB ska på affärsmässiga grunder erbjuda tryggt, tillgängligt och attraktivt boende och lokaler och service med hög kvalitet, samt tillhandahålla bygg- och fastighetstjänster inom kommunkoncernen.

Idag arbetar ca 150 personer hos oss. Vi strävar efter att vara en bra arbetsplats och en attraktiv arbetsgivare som erbjuder våra medarbetare möjlighet till utveckling, delaktighet, inflytande och livskvalité.

 

 

Vi har påbörjat vår digitala resa och de närmaste åren kommer innebära en spännande utveckling mot en mer datadriven organisation. Vår organisation arbetar kunddrivet både internt och externt. Vårt beslutsstöd ska därför leverera rätt information till rätt mottagare. Vi söker därför dig som tillsammans med vår verksamhetsutvecklare vill vara med och visualisera data och stötta verksamheten i att fatta rätt beslut.

 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter 

Du arbetar med att utveckla och systemförvalta vårt beslutsstöd, Visma Insikt. I din roll kommer du att ha stor frihet i hur arbetet struktureras och utförs och du förväntas ta egna initiativ till förbättringar. Tillsammans med vår verksamhetsutvecklare och våra ekonomer ger du såväl VD som avdelningschefer relevant information för deras beslutsfattande. I vår platta organisation ska även övriga medarbetare ha relevant information i rätt tid.  

 

Din bakgrund

Vi ser att du som söker har en relevant universitets- eller högskoleutbildning samt erfarenhet av arbete med något av följande; ekonomi, redovisning och BI-utveckling. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av arbete i fastighetsbolag. Du har en förmåga att förstå och omvandla verksamhetens önskemål till tekniska lösningar för att tillgodose dessa. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig både i tal och skrift i det svenska språket. Mycket goda kunskaper i Visma Insikt, Excel och är meriterande.

 

Det här förväntar vi oss av dig 

För att lyckas med uppdraget krävs det att du är analytisk, kan självständigt identifiera effektiviseringsmöjligheter och är pedagogisk. Du ska entusiasmera organisationen att ta till sig nya informationsvägar och arbetssätt. Du behöver vara bra på utvärdering och utveckling - du är med och tar fram rapporter och ska samtidigt komma med input och kritiskt granska behov och önskemål ur ett helhetsperspektiv.

Du har ett tekniskt intresse och förståelse för hur teknik och verksamhetsutveckling kombineras för goda resultat.

 

Ansökan 

Vi tar endast emot ansökningar via detta rekryteringssystem. Sista ansökningsdag är 15 januari 2021. 

 

Västerviks Bostads AB har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Riskkontroller

Vill du vara med och skapa framtidens bank? Då har vi jobbet för dig på Ostkustens Risk & Compliance AB (OROCO). Om OROCO Vi startade vår verksamhet i oktober 2018 och är ett helägt dotterbolag till Tjustbygdens sparbank AB med huvudkontor i vackra sommarstaden Västervik. Bolaget består av åtta personer varav tre jobbar med riskkontroll. Ostkustens Risk & Compliance AB utför compliance- och riskkontrolltjänster åt tio sparbanker och hjälper dem att utvec... Visa mer
Vill du vara med och skapa framtidens bank? Då har vi jobbet för dig på Ostkustens Risk & Compliance AB (OROCO).


Om OROCO
Vi startade vår verksamhet i oktober 2018 och är ett helägt dotterbolag till Tjustbygdens sparbank AB med huvudkontor i vackra sommarstaden Västervik. Bolaget består av åtta personer varav tre jobbar med riskkontroll. Ostkustens Risk & Compliance AB utför compliance- och riskkontrolltjänster åt tio sparbanker och hjälper dem att utveckla sin verksamhet.


Om jobbet
I rollen som riskkontroller har du en rådgivande funktion till styrelse och bankledning kring frågor om riskhantering, samt stöttar organisationen med utbildningar, workshops och kartläggningar inom arbetsområdet. Du arbetar nära verksamheten med stora möjligheter till att effektivisera och utveckla bankernas rutiner i frågor relaterat till riskhantering. För att kunna göra detta kontrollerar och analyserar du bankernas väsentliga risker samt säkerställer att bankerna har en effektiv och fungerande riskhantering. Du arbetar direkt underställd verksamhetschefen i OROCO men rapporterar även kontinuerligt till Vd och styrelse i respektive sparbank.

Du jobbar med två till fyra sparbanker men även med ett funktionsbaserat ansvar för ett visst område som berör samtliga sparbanker.


Vem är du?
Vi söker dig som arbetat i en finansiellt reglerad verksamhet och som har erfarenhet av att hantera frågeställningar inom detta område. Du har en relevant akademisk examen, arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och nyfiken. Du är analytisk, har hög känsla för kvalitet och trivs såväl med självständigt arbete som i grupp för att på bästa sätt bidra till att uppnå övergripande mål. Vidare är du kommunikativ och prestigelös i ditt sätt att vara och kan tydligt och enkelt förmedla information både i tal och skrift. Har du SwedSec-licens för ledning och kontrollfunktioner är det meriterande men inget krav.

Då två av de banker vi jobbar med tillämpar IRK-metod för beräkning av kreditrisker är kunskap och erfarenhet på detta område extra meriterande.

Vad erbjuder vi?
Vi är ett ungt bolag som är i ett spännande skede utvecklingsmässigt där vi jobbar tillsammans för att förena våra kunders unika kulturer och behov till en kultur hos oss. Du har ett stort eget ansvar att utföra dina arbetsuppgifter självständigt men även för att bidra till dina kollegors och bolagets utveckling. Arbetsuppgifterna kan i hög utsträckning utföras från ditt hemmakontor och/eller på någon av dina banker eller på vårt kontor i Västervik. Du behöver dock vara beredd på en del resor för att besöka dina banker. Vi är ett lärande företag med stark tilltro till självledarskap. Tycker du om att leda dig själv och utveckla din fulla potential kommer du att trivas hos oss.


Mer information och ansökan
Intresserad? Då vill vi veta mer om dig nu! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan till personalchef [email protected], eller kontakta Jörgen Pettersson, chef för OROCO, på tel 0490-815151. Sista ansökningsdag är 27 september 2020. Visa mindre

Controllers till Västervik Miljö & Energi AB

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Västervik Miljö & Energi AB står inför spännande utmaningar med bland annat stora investeringar, projekt och utveckling framöver. Ekonomiavdelningen... Visa mer
Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Västervik Miljö & Energi AB står inför spännande utmaningar med bland annat stora investeringar, projekt och utveckling framöver. Ekonomiavdelningen behöver därför förstärkas och vi söker nu två controllers till vår ekonomiavdelning.

Arbetsuppgifter

Som controller arbetar du nära affärsområdes- och verksamhetscheferna och stöttar dem i den ekonomiska planeringen och uppföljningen av deras verksamheter. En av tjänsterna hos oss är inriktad mot ett arbete nära våra monopolistiska verksamheter vilket består av Vatten och Hushållsavfall men du kommer även vara delaktig i arbetet inom våra mer affärsdrivande verksamheter. Både vatten och renhållning lyder under speciallagstiftning utifrån självkostnad, likställighet och är därmed inte vinstdrivande.

Den andra tjänsten är mer inriktad mot våra affärsdrivande verksamheter. I arbetet som controller hos oss ingår att kartlägga processer och hjälpa ekonomiavdelningen i vårt arbete med ständig förbättring. Du kommer även arbeta nära affärsområdes- och verksamhetscheferna med analyser, ekonomiska uppföljningen, avstämningar, budgetering, budgetuppföljning, prognostisering, utfallsrapportering, framtagande av handlingsplaner, utveckling av modeller för uppföljning och kontroll samt uppföljning av verksamheten utifrån affärsmässighet och bolagets mål.

Vem är du?

Som person är du drivande, målinriktad och relationsbyggande som trivs i att arbeta med varierade arbetsuppgifter. Vidare ser vi att du är trygg i Excel, analytisk och affärsinriktad i ditt arbetssätt och har en tydlig kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du är van och trivs att arbeta strukturerat med en noggrannhet i en roll med breda kontaktytor. Du har ett kreativt öga och räds inte att förändra och initiera utveckling. På ett konstruktivt sätt utmanar du befintliga arbetssätt och trivs att vara spindeln mellan verksamheterna och ekonomiavdelningen.

Kvalifikationer

- Du har flera års erfarenhet av liknande roll, som controller
- Du har akademisk examen med inriktning mot företagsekonomi, teknik eller motsvarande
- Goda kunskaper inom Excel
- Bred systemerfarenhet och systemförståelse

Du erbjuds

Vi blir ett tight team som kommer arbeta tätt tillsammans på ekonomiavdelningen. Vi värdesätter balans mellan jobb och fritid och tycker det är viktigt med ett trevligt klimat, en god gemenskap och ett flexibelt arbetssätt. Den här rollen är optimal för dig som trivs med frihet under ansvar där du får leda dig själv och forma dina dagar utifrån verksamhetens behov. Givetvis är både närmsta chef och kollegor stödjande när du önskar och behöver, tillsammans har vi mångårig erfarenhet av branschen.

Om verksamheten

Västervik Miljö & Energi AB är ett kommunägt företag med ca 170 anställda, med verksamhet inom energi, miljö och infrastruktur. Vi erbjuder tjänster/produkter inom affärsområdena elnät, stadsnät, vatten, fjärrvärme, avfall & återvinning samt entreprenad. Vår affärsidé går ut på att förenkla vardagen för våra kunder och vår vision är att vara ett ekologiskt, socialt och ekonomiskt hållbart företag. Vi är som bolag även certifierat enligt ISO 9001 (kvalitet), ISO 14001 (miljö) och ISO 45001 (arbetsmiljö).

Många befattningar på Västervik Miljö & Energi AB är säkerhetsklassade på grund av den samhällsviktiga verksamhet som det innebär att arbeta inom energi- och infrastrukturbranscherna. Vid alla rekryteringar kommer därför registerkontroll att genomföras och för vissa befattningar även utökad personprövning, innan kandidaten kan anställas.

Din ansökan

Skriv i din ansökan vilken av rollerna du söker.

I denna rekryteringsprocess samarbetar Västervik Miljö & Energi AB med Jurek Rekrytering & Bemanning, för frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Maria Holmberg på 0761 - 83 55 24 alternativt [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag. Visa mindre

Verksamhetscontroller

Vi erbjuder Vill du vara med och forma framtidens vårdutbud vid två av landets bästa sjukhus? Som verksamhetscontroller erbjuder vi dig ett omväxlande och kvalificerat arbete i en spännande miljö på de båda sjukhusen. Du arbetar nära verksamheterna med att stödja sjukhusens chefer i såväl strategiska, konsultativa som operativa frågor. Du arbetar bland annat med uppföljning och analyser av vårdproduktion och ekonomi. I rollen ingår även att arbeta me... Visa mer
Vi erbjuder
Vill du vara med och forma framtidens vårdutbud vid två av landets bästa sjukhus?

Som verksamhetscontroller erbjuder vi dig ett omväxlande och kvalificerat arbete i en spännande miljö på de båda sjukhusen.

Du arbetar nära verksamheterna med att stödja sjukhusens chefer i såväl strategiska, konsultativa som operativa frågor. Du arbetar bland annat med uppföljning och analyser av vårdproduktion och ekonomi.
I rollen ingår även att arbeta med budget, prognoser och övriga ekonomiska frågor i de verksamheter du jobbar med. Du blir en del i en engagerad arbetsgrupp och du ges även möjlighet att ingå i nätverk över hela länet inom olika områden.

 

Vi söker
Dig som gillar att ta initiativ och är nyfiken på nya lösningar och arbetssätt. Du är bra på att samarbeta men gillar och kan även arbeta självständigt. Vi söker dig som har en pedagogisk ådra och kan sammanfatta och förmedla såväl ekonomiska och övriga frågor på ett enkelt och tydligt sätt.

Du har högskoleexamen, med inriktning ekonomi eller annan motsvarande utbildning, samt några års erfarenhet inom området, gärna från en offentlig verksamhet. Du har erfarenhet av att verka i stora organisationer och av att medverka i och driva förändringsprocesser. Vi ser gärna att du har särskilt intresse för IT- och/eller statistikfrågor.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker en ansvarstagande och handlingskraftig person med stor analytisk förmåga. Du är nyfiken, vill och kan bidra till den ständiga förbättringen av verksamheten vid sjukhusen. Vidare tror vi att du är positiv, kommunikativ och trygg i din personlighet samt har lätt för att skapa goda relationer.





Vår arbetsplats
Ekonomienheten på Västerviks- och Oskarshamns sjukhus består av 4 controllers och en ekonomichef.

Ekonomienheten ingår i sjukhusens ledningsstab och genom ett nära samarbete med andra stödfunktioner såsom HR och verksamhetsutvecklare ger vi stöd och service till verksamheter och chefer på vårt sjukhus. Tillsammans arbetar vi konsultativt och skapar mervärde med ett starkt fokus på att nå goda resultat och bidra till att verksamheterna når uppsatta mål.

Välkommen med din ansökan!

 




Vi är en del av Västerviks sjukhus, som är ett akutsjukhus med förlossningsvård och BB. På sjukhuset jobbar 1 500 medarbetare, vars ständiga utvecklingsarbete gör att vi når goda resultat i flera olika nationella mätningar. De senaste åren har vi varit mellan etta och trea i listan över ”Sveriges bästa mellanstora sjukhus” och vi kommer alltid högt i AT-läkarnas ranking. Sjukhuset ligger nära Västerviks centrum och skärgård.
Sjukhuset är en del av Region Kalmar län. Tillsammans jobbar vi och våra 7 000 kollegor för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.


Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar ner till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Visa mindre